Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Érvényes: www.fabike.hu honlapon

Hatályos: 2021. január 01.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt olvassa végig ezt a dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja tartalmát. Tudnia kell, hogy az alábbi dokumentum az Eladó és a Vevő között kötött szerződés szerves része.

Ha a jelen szerződéssel, a honlap használatával, a termékeinkkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése van, esetleg egyedi igénye lenne, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alább megadott elérhetőségeink valamelyikén.

1. Általános rendelkezések – A szerződés hatálya és elfogadása

1.1. A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát meghatározza:

- jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF)
- a vonatkozó jogszabályok
- a honlapunkon található információk és dokumentumok

1.2. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az előírásoknak megfelelően tartalmazza (nem feltétlen ebben a sorrendben):

- a Szolgáltatót (Vállalkozó, Eladó) és a Vevőt (Megrendelő, Fogyasztó) illető jogokat, kötelezettségeiket, felelősségi szabályokat
- elállási, szavatossági, és jótállási jog gyakorlásának feltételeit
- vonatkozó jogszabályokat
- a szolgáltató adatait
- utalást az adatvédelemre (külön Adatkezelési tájékoztatóban részletezve)
- honlap használatának alapvető információit, a vásárlás menetét
- szerződés létrejöttének nyelvét, formáját, menetét, feltételeit
- szállítási és fizetési feltételeket
- a szerződés megszűnésének, érvénytelenségének, módosításának lehetőségeit

Az ÁSZF rendelkezéseit, a vételárakat, határidőket, az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni, így az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás köteles a Vevő megismerni. Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket nem érintik.


Megrendelésének feltétele honlapunk dokumentumainak ismerete melyet megrendelése véglegesítésekor jeleznie kell.


2. Adatok

2.1. A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Kérjük vegye figyelembe, hogy családi vállalkozásunk termékköreit egy honlapon mutatjuk be. Kapcsolatfelvételi adataink azonosak. Jelen szerződésben egyértelműen feltüntetésre kerül ki melyik termékkörért felelős.

Név: a. Fábián István e.v. (kerékpáros bolt, játszóterek összeszerelése) és
b. Hudák Zita e.v. (minden egyéb termékkör)
Székhely: 5600 Békéscsaba, Franklin u. 33. Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Franklin u. 33.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Békés Megyei Kormányhivatal, Békéscsabai Járási Hivatala

Cégjegyzékszám: a. 43400939 b. 54194841
Adószám: a. 67115675-1-24 b. 55502715-2-2
Telefonszám: +3620-4415542 / +3620-5482876
E-mail: info@fabike.hu Honlap: https://fabike.hu/

Bankszámlaszám: a. 22222222-21185171 b. 10402609-50526856-86811009

2.2. Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Neve: BlazeArts Kft.
Székhely: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
Cégjegyzékszám: 01-09-389087
Adószáma: 12539833-2-43
Elérhetősége: privacy@forpsi.hu, +361-6105506


3. A honlap használata

A honlap használatához segítséget jelen szerződés ide vonatkozó pontjai és a honlap tájékoztatásai nyújtanak.

A honlapunk látogatóiról, annak vásárlóiról feltételezzük az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását.

3.1. Keresés

Honlapunk főoldalán vállalkozásunk profiljait tekintheti meg.

a. A “Játszóterek” oldalon olyan játszótértípusokat tekinthet meg, melyeket egységcsomagban adunk át, a faanyagokat méretre vágva kapja, és az összeszereléshez szükséges anyagokat, kiegészítőket is tartalmazza a csomag.

b. A “Kiegészítők” oldalakon belül tudja megtekinteni azon termékeinket, melyek a játszótér játék-elemeit tartalmazzák (csúszdák, hinták, kapaszkodók...), valamint a vasalatok is itt szerepelnek.

c. A “ Kerékpáros bolt” oldalon általános információt talál kerékpáros tevékenységünkről, szervizünkről és megtekintheti a nyitva tartást.

3.2. Általános információk, letölthető dokumentumok

Honlapunk a törvényi előírásoknak megfelelő tartalmi elemekkel a főoldalon is rendelkezik. Ezeket az elemeket a lap alján találja.

3.3. A vásárlás menete

Tekintve, hogy játszótereink, a kiegészítők zöme futárszolgálattal nem szállítható, az oldal felületén közvetlen rendelés nem lehetséges. Minden megrendelés egyedi, de igyekszünk megtalálni a legoptimálisabb megoldást.
A megrendelés véglegesítése - telefonos egyeztetés után is - írásban történik, azaz küldünk egy e-mailt, melyben szerepel a megrendelt termék, a fizetendő végösszeg és a fizetés módja. Ennek jóváhagyása minősül megrendelésnek, melynek megerősítésével egy időben már intézkedünk is a termék átadásról. (Ezzel megfelelve a 45/2014. (II.26.) Korm.Rendeletben szereplő „írásbeli megerősítés” követelményeinek.)

Egyéb tudnivalók:
A. A Játszóterek esetén
- A terméknél igyekszünk minden alapvető információt feltüntetni, ha kérdése van, keressen bennünket.
- Egy játszótér rendelése összetett, rendelés után 1 munkanapon belül pontos összeggel, átvételi időponttal véglegesítjük a rendelést. Ha a véglegesítéshez információra van szükségünk, felvesszük Önnel a kapcsolatot.

B. Kiegészítők esetén:
- Termékkínálatunk, színválasztékunk állandóan változik, így egyeztetésre mindenképpen szükség van, hogy az Önnek/gyermekének legmegfelelőbb terméket kapja. A készleten levő termékek akár a megrendelés napján átvehetők, külső raktáras termékeinkre 3-5 nap átvételi határidőt tudunk adni.

C. A Bolt és Szerviz esetén:
- A bolt alapvetően személyes áruházként üzemel, de ha konkrét terméket keres, szívesen adunk információt. A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük telefonon érdeklődjön.
- A bolt Facebook oldalán (ehhez gyorslinket talál a bolt oldalán), tájékozódhat aktuális nyitva-tartás változásunkról.


3.3.1. Megrendelés

Kapcsolati űrlapon, e-mailben, vagy telefonon adhat le megrendelést. Mindegyik formára írásban válaszolunk, és annak jóváhagyása megrendelésnek minősül. Amennyiben 48 órán belül nem kapna személyes üzenetet, kérjük keressen fel bennünket telefonon, vagy írjon e-mail címünkre, mert technikai hibák rajtunk kívül álló okokból előfordulhatnak.

A személyes üzenet tartalma:
Amennyiben minden teljesítéshez szükséges adat rendelkezésre áll (név, e-mail cím, cím, pontos termék(ek), azonnal a megerősítésre váró e-mailt fogja megkapni.

Amennyiben egyéb egyeztetés is szükséges, kérésünket, javaslatainkat elsősorban e-mailes formában írjuk meg. A teljesítés ideje ilyenkor nagyban attól függ, hogy mennyi időn belül válaszol a megrendelő.

4. Szerződés létrejötte

A szerződés teljesítéséhez a szolgáltatónak ismernie kell:

- a vevő adatait
- a megvásárolt termékeket
- a szállítási módot (mivel nem webshopként üzemelünk ezt a megrendelő intézi)
- a fizetési módot
- szükség esetén megjegyzéseket, egyedi kéréseket (pl szín)
- szállítási/fizetési/telepítési határidőket

5. Átvételi módok, átvételi díjak

A választott átvételi mód a megrendelés véglegesítése után is módosítható, mindaddig amíg személyes, a rendelés minden tételét pontosan tartalmazó megerősítő üzenet nem küldünk.

Kérjük vegye figyelembe:
a. személyes átvétel választása esetén - nem minden terméket áll módunkban tárolni így azért a megbeszélt időben kérjük jöjjön el
b. futárszolgálattal – a súly-és mérethatárok miatt sok termék nem szállíttatható

5.1. Személyes átvétel

A Játszótereknek, Kiegészítőknek nincs fizikálisan boltja, tehát azokat előzetes egyeztetés nélkül nem tudja megvásárolni.

A kerékpáros bolt működik boltként, ott tud előzetes egyeztetés nélkül vásárolni. Kerékpárokat, gyereküléseket, futóbicikliket is tartunk készleten, ám egyedi megrendelés esetén előfordulhat, hogy azonnal nem tudjuk kiszolgálni.

5.2. Házhozszállítás/Futárszolgálat választása esetén

A termék átvételéről elsődlegesen a megrendelő kell intézkedjen, de szívesen segítünk mind a megrendeléssel, mind a megfelelő futár kiválasztásával.

Amennyiben a csomag terjedelmes, nehéz, vagy elszállítása aránytalan többletköltséggel járna egy futárcégnél, cégünk saját járművével vállalja a házhoz szállítást.

Az aktuális díjakat, lehetőségeket mindig egyeztetjük.

A szállítási díjat mindig előre kéri a szolgáltató. Ha a szállítás megtörténik, de a terméket nem tudja átadni, ez az összeg nem jár vissza. Amennyiben – bárki hibájából, vagy bármilyen okból nem szállít a szolgáltató, valamint nem egyeznek meg a felek új időpontban, ezt az összeget (amely a szállítási díj összege és nem több, nem kevesebb) a szolgáltató visszafizeti a vevő részére.

A szállítás díjak mind a futárszolgálatoknál, szolgáltatónál a házig szállítás díját tartalmazzák. Kérjük a csomag átvételekor minden esetben tartózkodjon olyan személy a kiszállítási címen, aki a rakodást el tudja végezni. (Összeszerelt játszótér esetén amennyiben a kisteherautóval rá lehet tolatni a telepítési helyszínre, nem szükséges segítség a rakodáshoz.)

5.3. Összeszerelt játszótér telepítésével kapcsolatos információk

Honlapunkon minden játszótérnél megtalálja annak méretezését. Ezen játszótér esetén az oszlopok, feljárók lábai alá olyan anyagot kell helyezni, mely megakadályozza a víz felszívását, illetve stabilitást ad a toronynak. Amennyiben ez az alap a szállításig elkészül, a vállalkozó telepíti is a játszóteret.
Amennyiben nincs előkészítés, vagy nem megfelelő előkészítés történik a főbb elemek összeszerelése, telepítése a megrendelő feladata. Ez esetben a telepítésből eredő hibákért a vevő felel.

5.4. Lapra szerelt játszótér elemeinek átadása, hiány pótlása

Minden esetben szabásjegyzék alapján, tételes átadás történik, a jövőbeni hiányok, reklamációs problémák megelőzése végett. Az átadási jegyzéket a vevő aláírásával nyugtázza, melyet jegyzéket a későbbi félreértések elkerülése végett a jótállási/szavatossági idő végéig (amelyik adott terméknél hosszabb) megőrzünk. Amennyiben a megrendelő pótlást kér (téves szerelés, helytelen tárolás miatti anyaghiba, vagy bármely egyéb ok) a vevőnek adott ajánlatban szereplő Ft/fm áron adjuk a faanyagot. A faanyag elszállítása pótlás esetén a megrendelő feladata, vagy költsége. Kérjük vegye figyelembe, hogy a maximális elküldhető hossz 120 cm és egyéb méret/súlybeli határok is adódhatnak.

6. Teljesítési határidő

A szerződés megkötése előtt minden esetben pontos időpont egyeztetés történik. Ezért kérjük, ha konkrét elképzelése van az átvétel időpontjáról, azt a megrendeléskor a megjegyzés rovatba mindenképpen írja meg nekünk.

a. A kiegészítő termékeket 2-5 munkanapos határidővel tudjuk vállalni, attól függően, hogy van-e raktárkészleten. A legtöbb kiegészítő terméket azonnal tudjuk küldeni.
b. Játszótereink vállalási határideje nagyon sok tényezőn múlik. Bizonyos ünnepek (pl.gyereknap) közeledtével hosszabbodik a vállalási határidő. Lapra szerelt játszótereinket jóval rövidebb idő alatt tudjuk átadni. A Fabike típusoknál – lapra szerelt verzióban, és a kevésbé zsúfolt időszakokan - akár másnap átvehető a termék, amennyiben a Megrendelő el tud érte jönni.

Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladónak nincs kártérítési felelőssége. Amennyiben az ígért határidőt a szolgáltató jelentősen túllépte, a vevő kérheti a szerződés megszüntetését. A szerződés megszüntetése a kérelem benyújtása utáni 7. napon történik meg.
Ha ezalatt az idő alatt megérkezik a rendelt termék, a szerződés érvényes marad, a vevőt átvételi, fizetési kötelezettség terheli.

7. Fizetési mód

A fizetés módját minden esetben egyeztetjük. Lehetőségek:

a. banki átutalás – minden esetben az összeg pontos ismeretekor utaljon (számlaszámot emiatt csak egyeztetés után adunk)
b. szállításkor a helyszínen utánvéttel készpénzben vagy azonnali utalással
c. személyes átvételkor készpénzben vagy azonnali utalással (illetve kerékpáros termékek esetén, a bolt nyitva tartási idejében terminálon)
d. ezek kombinációja (elsősorban szállítási díj, előleg fizetése esetén)
e. személyes ügyintézéssel lehetőség van hitelfelvételre is - amennyiben kérelmét szerződött partnerünk jóváhagyja (hitelfelvétel esetén alanyi adómentes számlát tudunk kiállítani)

8. A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban, illetve részletes ajánlatunkban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak! Egyes játszótereknél a felszereltség nem mindig egyezik meg a képen látottakkal, kérjük olvassa el figyelmesen a termékhez írt tájékoztatót.

Az Eladó feltételezi, hogy a Vevő az árajánlat teljes szövegét elolvasta, annak tartalmával egyetért. A tartalom nem ismeretéből következő problémákért az Eladó nem tartozik felelősséggel.

9. Eljárás hibás ár, téves információ esetén

Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár, vagy téves információ szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Ez esetben felvesszük a Vevővel a kapcsolatot és a Vevőnek joga van a helyesbített áron megkötnie a szerződést, vagy pedig elállnia a termék vásárlásától. Téves információ esetén - amennyiben arról tudomásunk van, de a honlapon a módosítás nem történt még meg – szintén szólunk a Vevőnek, aki ezek után következmények nélkül elállhat a szerződéstől.

A 0 (azaz nulla) forint vagy nyilvánvalóan téves árat, vagy éppen nem kapható terméket jelöl.

10. Eljárás megszűnt termék, hiányos rendelésteljesítés esetén

Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt, vagy adott színt nem tudunk adni. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
A problémák elkerülése végett, előreutalást csak akkor kérünk, ha a megrendelés minden részletét (pl .darabszám, szín) leegyeztettük. Ha a vevő ennek ellenére hamarabb utalt és a fizetendő végösszeg kevesebb, a különbözetet a Vevő által megjelölt számlaszámra az Eladó 5 munkanapon belül visszautalja.

11. Az oldalon látható árak

Az árak magyar forintban értendők. A honlapon szereplő árak a fizetendő végösszegek.

Kérjük vegye figyelembe, hogy 2 vállalkozás termékkörei szerepelnek az oldalon, mindkét vállalkozó a nála leírt termékkörökért felel.

A kerékpáros termékek és a játszóterek összeszerelési díja áfatartalomtól mentes (tehát a nettó és a bruttó ár azonos), minden egyéb termék ára tartalmazza a 27% ÁFÁ-t. Szerelt játszótér esetén a megrendelő 2 számlát kap. (Egy ÁFA tartalmút az alapanyagokról és egy adómenteset a szerelésről.)

Ezen információk az oldalon is szerepelnek, termékek feletti információs sávban.

Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

12. A szerződés nyelve és formája

Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv és nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

13. Adatszolgáltatás

Az adatszolgáltatás önkéntes, a vásárlás nem kötött regisztrációhoz. A szolgáltató kötelezi magát, hogy a szerződés létrejöttéhez kapott adatokat a szabályozás szerint használja fel. (ld. bővebben az Adatvédelmi tájékoztatóban)

14. A Vevő által megadott adatok

14.1. A Vevő felel a megadott adatok valódiságáért

A vevő által megadott adatok alapján készül a számla és kerül kiszállításra az adott termék. A Vevő tudomásul veszi, hogy a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét jogosult a szolgáltató ráterhelni.

14.2. Az adatbeviteli hibák javítása

A vevőnek lehetősége van a megrendelés véglegesítése előtt bármilyen bevitt adat, megrendelés módosítására. Amennyiben a vásárló a megrendelést követően észleli a hibát, úgy a fent megadott elérhetőségek valamelyikén kell minél előbb tájékoztassa a szolgáltatót.

14.3. Adatvédelem

Az erre vonatkozó előírásokat a főoldal alján található Adatvédelmi tájékoztatóban olvashatja.

15. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF bármely pontja hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és hiányos, vagy hatálytalan rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

16. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A honlapon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. Az oldalon megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatokat (azaz a rendeléskor megadott személyes adatokat) a webshop felülete nem tárolja, a webshop felületén megadott adatokat e-mailben kapjuk meg, melyet feldolgozás után a törvényben előírt módon törlünk.

17. A felelősség korlátozása

A honlap semmilyen módon nem felelős:
- Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezéséért, véletlenszerű megváltozásáért.
- Bármilyen működési hibáért az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap akadálytalan működését és a vásárlást.
- Bármilyen meghibásodásért, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
- Bármely szoftver nem megfelelő működéséért.
- Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
- Semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a honlaphoz való csatlakozás, a honlap megtekintése miatt következett be.

18. Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Valamennyi, a honlapon szerelő játszótér az adott készítő cég szellemi terméke, azok másolása a cég/vállalkozás hozzájárulása nélkül jogi következményekkel jár.

19. A felekre vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információstársadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletesszabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokravonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piaconbelül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területialapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetesszemélyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabadáramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

20. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

20.1. A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

• Telefon: +3620-4415542, +3620-5482876
• E-mail: fabikeszerviz@gmail.com
• Személyesen: 5600 Békéscsaba, Franklin u. 33.
hétfő-csütörtök: 9-17; péntek 12-17; szombat: 8-12; vasárnap: zárva

20.2. A fogyasztó panaszát (vonatkozva a vállalkozásra, az áru fogyasztók részére történő forgalmazására, magatartására, vagy mulasztására) előterjesztheti:

- szóban
a. személyesen - azonnali kivizsgálás szükséges, ha nem sikerült megoldani a problémát jegyzőkönyvet kell felvenni
b. telefonon és egyéb hírközlési úton – lehetőség szerint azonnali kivizsgálás javasolt, ha nem sikerült megoldani a problémát 30 napon belül írásos érdemi válasz szükséges. Ez esetben a beszélgetést egyedi azonosítószámmal kell ellátni.

- írásban – ha erről Uniós jog nem rendelkezik másként, 30 napon belül érdemi választ kell adni (Rövidebb határidőt jogszabály, hosszabbat törvény megállapíthat.) Elutasító válasz esetén az álláspont indoklása a szolgáltató részéről kötelező.

20.3. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása (dokumentumok, bizonyítékok)
- a felelős vállalkozó nyilatkozata álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,



- a jegyzőkönyvet felvevő személy és a fogyasztó aláírása (ehelyett telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma),
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

A vállalkozó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

20.4. Elutasítás esetén a szolgáltató köteles írásban tájékoztatást adni:

- panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti
- az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét
- a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

20.5. Amennyiben felek között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a fogyasztó:

- Panasztétel a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatóságoknál http://jarasinfo.gov.hu/

- Bírósági eljárás - polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

- online vitarendezés (Az Európai Bizottság létrehozott honlapján, regisztráció után, lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztókat a távolság sem akadályozza abban, hogy érvényesíteni tudják jogaikat. A portálon Ön és a kereskedő közösen kiválaszthatják a panaszkezelésével megbízni kívánt testületet.)
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Elutasított fogyasztói panasz esetén a fogyasztó jogosult az illetékes testületek helyett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni, melynek feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A testület jogvitát rendezhet, bírósági eljáráson kívül, az eljárás a fogyasztó kérelmére indul, írásbeli kérelemmel, melynek tartalmaznia kell:

- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását,
- csatolmányként minden olyan dokumentumot, okiratot (másolatát), melyre hivatkozik – beleértve a vállalkozás írásbeli elutasító válaszát, vagy egyéb írásos bizonyítékot a rendezés megkísérléséről.

A vállalkozásnak válaszirat megküldési, illetve megjelenési kötelezettsége van, kivéve, ha nem a vállalkozás székhelye szerinti testület jár el. Ez esetben írásbeli egyezségkötésre van lehetőség. Az együttműködési kötelezettség megszegése bírságot von maga után.

A területileg illetékes Békéltető Testületekről, elérhetőségekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

21. Fogyasztói tájékoztató

(45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján)

21.1. Elállási jog

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. Fogyasztónak viszont a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzletitevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek azindokolás nélküli elállási joggal.

21.1. 1. A fogyasztó elállhat a vásárlásól:

- az ajánlattétel és a szerződéskötés közötti időszakban (egyszerű írásbeli, vagy szóbeli lemondással)
- szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban (elállási nyilatkozattal)
- átvétel napjától számítva 14 napon belül – az esetben ha a egy szerződésen belüli több termék nem egy időpontban került átadásra, a 14 napot az utolsó átvételi időponttól kell számolni (elállási nyilatkozattal)

21.1.2. Tudnivalók az elállási nyilatkozatról, annak további lépéseiről

Ha fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, elállási nyilatkozatot kell kitöltenie, melyhez mintát ezen szerződés végén talál. Benyújtási dátumként a beküldés dátumát kell tekinteni. Ugyanezen rendelet határozza meg a visszaküldés idejét is.
A fogyasztónak kell bizonyítani, hogy elállási jogát e rendelkezés alapján gyakorolja.

A szolgáltató köteles az alábbi lépéseket megtenni:
- a nyilatkozat beérkezését köteles azt visszaigazolni
- tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszafizeti a vevő által ellenszolgáltatásként fizetett összeget (minden költséget, beleértve a szállítási költséget is, hacsak a vevő nem maga választott más fuvarozási módot és ezáltal többletköltsége lett)

21.1.3. A visszatérítés módja, szabályai:

A szolgáltatóra nézve:

- a visszatérítés a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően történik, ha ez nem lehetséges, akkor oly módon kell az összeget visszafizetni, amely alapján a fogyasztót többletdíj nem terheli
- a visszatérítés összegében, módjában a felek megegyeznek, mely minden esetben írásban (legfőképp e-mail útján) történik – a szolgáltató tájékoztatásával, majd a vevő visszaigazoló jóváhagyásával, melyben a visszafizetéshez szükséges adatokat megadja
- késedelmes, vagy pontatlanul megadott adatok (pl. bankszámlaszám) miatti késedelem esetén a szolgáltatót felelősség nem terheli
- amennyiben a vevő 14 napon belül nem válaszol, nem ad meg a visszafizetéshez adatokat, úgy a szolgáltató az elállást semmisnek tekinti
- a vevő által választott többletköltséggel járó szállítási mód összegét csak a szolgáltató által, a szerződéskötés előtt felajánlott összegig köteles megtéríteni
- ameddig a fogyasztó nem szolgáltatta vissza a terméket, vagy minden kétséget kizárólag nem igazolta annak visszaküldését, a fogyasztó visszatartja a visszajáró összeget
- utánvétes küldeményt a szolgáltató nem vesz vissza
- A szolgáltatót megilleti a visszatartás joga, azaz a termék árát annak visszaérkezéséig nem köteles visszafizetni.

A fogyasztóra nézve:

- az elállás közlésétől legkésőbb 14 napon belül köteles a terméket visszajuttatni
- amennyiben ez nem történik meg, úgy az elállás semmisnek minősül
- ha 14 napon belül nem érkezik meg a termék, visszafizetési igénye az esetben lehet a vevőnek, ha hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a terméket határidőn belül visszaküldte
- a terméket bontatlanul, vagy olyan állapotban köteles a szolgáltató visszavenni, amin olyan mértékű elhasználódás van, amely a termék kipróbálásából adódik
- a termék értékcsökkenéséért a fogyasztó felel

21.1. 4. Költségek viselése:

A termék visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli. Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát úgy a Webáruház a vételárat nem téríti vissza, azonban –előzetes egyeztetést követően –mód van a termék visszaküldésére a vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.

Szolgáltatás megrendelése esetén a szerződésben meghatározott szolgáltatási összeg arányosított része nem kerül visszafizetésre. Szolgáltatásnak számít a faanyagok méretre vágása, ám az esetben, ha munkálatok elvégzését a szolgáltató hitelt érdemlően bizonyítja, úgy a termék egyedi, fogyasztó személyére szabott termékének minősül, melyre nem érvényesíthető az elállási jog.

Egyes játszótér-típusoknál egyedi egységcsomag megrendelése szükséges. Ez esetben a befizetett előleget már nem tudja a vállalkozó visszautalni, mert egyedi megrendelésekre nem vonatkozik az elállási jog. A megrendelő dönt, hogy a megvásárolt egységcsomagot, vagy a befizetett összeg 50%-át kéri.
Erről a kitételről (azaz, hogy egységcsomag rendelés az egyedi rendelés kategóriájába tartozik) az Eladó az árajánlatban tájékoztatja a Vevőt, az ajánlat elfogadásával ezt a Vevő tudomásul veszi.



Az elállási jog nem gyakorolható:

- A Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal

- 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;


m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

21.2 Kellékszavatosság – a fogyasztó igényének érvényesítése a szolgáltató fele

A 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdésének felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete, valamint a Polgári Törvénykönyv szerint a Szolgáltató hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. A kellékszavatosság ideje 2 év – egyéb, fogyasztónak nem minősülő felhasználó esetén, és használt termék esetén 1 év.

Kellékszavatossági igénnyel élhet a vevő, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Kellékszavatossági igénnyel nem érhet a vevő, ha a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Tehát átadás után a faanyaggal kapcsolatos minőségi kifogásnak helye nincs.

Az észlelt hibát a fogyasztó késedelem nélkül kell közölje a szolgáltatóval, a késedelmes intézkedésből eredő további károkért, értékcsökkenésért a felhasználó felelős.
Késedelmes közlésnek 2 hónapon túli közlés számít.

A kellékszavatossági igényből eredő költségek a szolgáltatót terhelik.
Amennyiben a termék karbantartásához, tulajdonságaihoz (fából készült termékek esetén kifejezetten kiemelendő a repedések megjelenésének természetes volta) a szolgáltató megfelelő információt adott, ennek elmulasztása pedig közrejátszott a termék meghibásodásában, úgy a költségek a Felhasználót terhelik, a Szolgáltató csupán a szavatossággal járó költségek arányában felelős.

21.2.1. Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó kérhet:

- kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

21.2.2. Igény érvényesítésének feltételei:

- A teljesítéstől számított hat hónapon belül nincs,ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta.
- A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.



A fogyasztó kellékszavatossági jogát akkor érvényesítheti, ha igazolni tudja a szerződés megkötését. Amennyiben Webáruház vitatja a szerződés megkötésének tényét, a fogyasztó figyelmét fel kell hívni a panasztételi lehetőségeire.

21.3. Termékszavatosság – a fogyasztó igényének érvényesítése a gyártó fele

Ezen igény érvényesítése esetén a fogyasztó csupán kijavítást, vagy kicserélést kérhet.
Csere akkor kérhető, ha a javítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatosság a gyártót (= termék előállítója, forgalmazója) a forgalomba hozataltól számított 2 évig terheli, igény ezen időszakon belül érvényesíthető.

Az igény érvényesítéséhez a hibát minden esetben a fogyasztónak kell bizonyítani.

Az észlelt hibát a fogyasztó késedelem nélkül kell közölje a gyártóval, a késedelmes intézkedésből eredő további károkért, értékcsökkenésért a felhasználó felelős.
Késedelmes közlésnek 2 hónapon túli közlés számít.

21.3.1. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha az alábbiak közül legalább egyet bizonyít:

- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

21.4. Jótállás

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, a jótállás időtartama értéktől függően változik. (2.§.)

- 10.000 Ft-ot elérő és 100.000 Ft-ot meg nem haladó eldási ár esetén a jótállási idő 1 év.
- 100.000 Ft-ot meghaladő és 250.000 Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállási idő 2 év.
- 250.000 Ft feletti eladási ár esetén a jótállási idő 3 év.

A Vásárló főszabályként kijavítási és a „Jótállási igénykezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítésiigénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén,fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Amennyiben az eladott termék nem tartozik a jótállással rendelkező termékek körébe, az eladó jótállást nem vállal.

A szolgáltató termékeit kifejezetten lakossági használatra forgalmazza és készíti. Amennyiben a termékeket nem ilyen célra használják, úgy a vevő jótállási igényt nem érvényesíthet. Jótállási igény az esetben sem érvényesíthető, ha a terméket nem rendeltetés-szerűen használták. Erről az eladó részletesen tájékoztatja a megrendelőt ajánlatában és ezen szerződés végén is.

A szolgáltató köteles a jogszabályban előírtak szerint eljárni.

A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő szavatossági jogait nem érinti, ám ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Ha a fogyasztó jótállási igényét bejelentette, a jótállásra kötelezett ennek 3 hónapon belül nem tett eleget, a jog akkor is érvényesíthető a bíróságon, ha időközben az 1 év letelt.

A fogyasztó jótállási jogát a vásárláskor kapott jótállási jeggyel, ennek hiányában a vásárlást (szerződéskötést) igazoló dokumentummal érvényesítheti.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
„üzembe helyezést” (pl. összeszerelés) a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, akkor annak napjával kezdődik. Ha az átvétel és az “üzembe” helyezés között 6 hónap eltelik, automatikusan az átvételi időpont tekinthető a jótállás kezdőnapjának.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:

- A termék minden átadott darabja (eredeti csomagolás 2021.-től nem kell)
- A nyugta vagy számla egy példánya

Ha a termékhez tartozik:
- Gyárilag mellékelt eredeti, vagy elektronikus formában megküldött jótállási jegy, vagy a vásárláskor megküldött linkről letöltött jótállási jegy.

Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt.

A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, napon hagyták… stb.) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:

Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni. Ha a kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.

Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor a szolgáltató is csak a hivatalos szakvélemény ismeretében vállalja a termék 72 órán belüli cseréjét.

A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a szolgáltató utólag megtéríti a szállítás költségét.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.

A termék jótállása a mindenkori javítási idővel hosszabbodik.

21.5. Határidők, lehetőségek a hibás termék javításával kapcsolatosan

A 9/2014. (IV.29) NGM rendelet 5.§ alapján az eladónak törekednie kell hogy legfeljebb 15 napon belül megtörténjen a javítás, vagy csere. Ha ez az időtartam több, az eladónak legkésőbb a 15.napon tájékoztatnia kell a vevőt a javításvárható időtartamáról. (Ha ehhez a vevő hozzájárult, akkor elektronikus úton is megfelelő a tájékoztatás.)

Ha a termék nem javítható, 8 napon belül ki kell cserélni, ha nem cserélhető, akkor 8 napo belül vissza kell fizetni a vételárat.

Ha a termék javítása 30 napon belül nem nem történik meg, a 30. nap letelte után 8 napon belül cserélni kell, hacsak a vevő nem járul hozzá a javítási idő meghosszabbításához.

Ha a termék cseréje nem lehetséges, a nyugtán/számlán levő összeget kell 8 napon belül visszautalni a vevő számlájára.

Ha a terméket 4. alkalommal kellene javítani:
- a vevő kifejezett kérésére újabb javítás lehetséges
- kijavítási igény helyett a vevő jogosul Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2)bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól
- vagy a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2)bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mássalt kijavíttatani, akit az Eladó a garancialevélben feltüntet
- vagy amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni,
- ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztásicikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteniszámára

21.5.1. Kivételek

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra,elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutóslakókocsira, utánfutóra és motoros vízi járműre nem alkalmazhatóak.

Ezen termékeknél, törekedni kell, hogy a javítás 15 napon belül megtörténjen. Ha ez nem történik meg, a Vevőt haladétalanul értesíteni kell.

A jótállás érvényesítéséhez nem szükséges a termék eredeti csomagolása.

21.6. A jótállás és más szavatossági jogok összefüggése

A jótállás a termék és kellékszavatosság mellett érvényesül, alapvető különbség azáltalános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

21.7. A javítás helyszínére vonatkozó szabályok

A 151/2003 Korm.Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nálsúlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályaibiztosítanak.

Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonbana jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

21.8. Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény.

Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó újtartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigényét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Ez esetben a csere járulékos költségei az Eladót terhelik.

21.9. Eladó mentesül jótállási kötelezetsége alól

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Fából készült játszóterek és kültéren használt játszótér kiegészítők esetén felelősség a szolgáltatót nem terheli, amennyiben a hiba oka lehet többek között:


- a terméket nem a leírásnak megfelelő módon szerelték össze
- a termék nem megfelelő telepítése
- a termék meg nem történt, vagy nem megfelelő/nem rendszeres kezelése, karbantartása
- a környezeti tényezők okozta minőségromlás
- a termék extra kitettsége az időjárási viszonyoknak és egyéb körülményeknek (pl öntözőrendszer, belvizes terület…)
- a fa természetéből adódó változások (pl keresztmetszetváltozás, repedés, színváltozás…)
- a termék nem rendeltetésszerű használata
- a terméket nem a megfelelő súlyú emberek, nem gyermekek használják

A fenti kitételekről az eladó ajánlatában tájékoztatja a Vevőt és a Vevő tudomásul veszi,
hogy az ajánlat elfogadásakor ennek tartalmát is elfogadja, tudomásul veszi mely
mentességek illetik meg az Eladót.

A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetvetermékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.




Nyilatkozat-minta elálláshoz

Címzett: Fábián István e.v., / Hudák Zita e.v. (egyértelmű jelöléssel)

5600 Békéscsaba, Franklin u. 33.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
……………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………………… A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

…………………………………………………………………………………


Kelt